Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Regulamin

Część A REGULAMIN - dotyczy konsumentów i przedsiębiorców na prawach konsumenta

§ 1. Definicje

  1. Regulamin - niniejszy Regulamin, określający zasady zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki stron Umowy sprzedaży na odległość oraz zasady postępowania reklamacyjnego. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest odpowiednio regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  2. Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży na odległość.
  3. Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Przedsiębiorca indywidualny - osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży na odległość bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  5. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  6. Sprzedawca:
    EMCOR Marcin Wyrwich,
    tel. +48 733 733 227,
    powiadomienia@emcor-opakowania.pl,
    NIP PL9880222009,
    REGON 020935420.
  7. Adres siedziby Sprzedającego:
    Odrodzenia 15B/10,
    56-120 Brzeg Dolny.
  8. Sklep Internetowy - serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresami elektronicznymi: https://emcor-opakowania.pl za pośrednictwem, którego Klient może uzyskać informacje o Towarze i jego dostępności oraz kupić Towar lub zlecić świadczenie usługi.
  9. Umowa sprzedaży na odległość - umowa sprzedaży Towaru/umowa dostarczenia Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej (o ile ma zastosowanie), zawierana za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  10. Towar - rzecz ruchoma, którą Klient może nabyć w Sklepie Internetowym.
  11. Usługa cyfrowa - usługa pozwalająca Konsumentowi na:
    1. wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej;
    2. wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi;
    3. inne formy interakcji za pomocą danych.
  12. Treść cyfrowa - dane wytworzone i dostarczone w postaci cyfrowej.
  13. Polityka prywatności i cookies Sklepu Internetowego - dokument określający szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania cookies. Polityka prywatności i cookies stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu i jest dostępna na stronie https://emcor-opakowania.pl/pl/privacy-and-cookie-notice.html.
  14. Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci, w szczególności poczta elektroniczna.
  15. Elektroniczny formularz zamówienia - udostępniania przez Sprzedawcę dla Klienta elektroniczna procedura dokonywania zamówienia.
  16. Elektroniczny formularz zwrotu - udostępniana przez Sprzedawcę dla Klienta elektroniczna procedura dokonywania zwrotów; dostępny pod adresem https://emcor-opakowania.pl/pl/returns-open.html.
  17. Elektroniczny formularz reklamacji - udostępniana przez Sprzedawcę dla Klienta elektroniczna procedura składania reklamacji; dostępny pod adresem https://emcor-opakowania.pl/pl/rma-open.html.
  18. Wysłanie zamówienia - zatwierdzenie zamówienia poprzez kliknięcie przez Klienta przycisku "Zamawiam i płacę" traktowane jako złożenie przez Klienta wiążącego oświadczenia woli zawarcia ze Sprzedającym Umowy sprzedaży na odległość.
  19. Konto - zbiór danych przechowywanych w Sklepie Internetowym oraz w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy dotyczący danego Klienta oraz składanych przez niego zamówień i zawieranych Umów sprzedaży na odległość, z wykorzystaniem którego Klient może składać zamówienia, a także w odpowiednim czasie - anulować lub edytować oraz zawierać Umowy Sprzedaży na odległość.
  20. Opinia obsługi zamówienia lub opinia poszczególnych Towarów - subiektywne wypowiedzi i oceny przyznawane w formie gwiazdek od 1 do 5.
  21. Zamówienie subskrypcyjne - zamówienie utworzone automatycznie w ramach Subskrypcji.
  22. Subskrypcja - usługa elektroniczna pozwalająca na automatyczne tworzenie Zamówień subskrypcyjnych określonych Towarów, zgodnie z wybraną przez Klienta powtarzalnością, bez konieczności składania odrębnych zamówień aż do zakończenia Subskrypcji.
  23. Płatności cykliczne - to płatności obsługiwane w ramach usługi płatniczej IdoPay świadczonej przez Operatora i realizowane w sposób automatyczny, w określonych cyklach, stosowane do opłacania Zamówień subskrypcyjnych na podstawie zgody, która została udzielona przez Klienta podczas rozpoczęcia Subskrypcji (stałe zlecenie posiadacza Karty).
  24. Operator - IdoPayments sp. z o.o. z siedzibą al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000859711, NIP: 8522666251, REGON: 387039893, o kapitale zakładowym: 800 000,00 złotych. Adres do doręczeń: al. Piastów 30, 71-064 Szczecin, określany także jako: „IdoPayments” będąca krajową instytucją płatniczą w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz.U. z 2020 r. poz. 794 ze zm.)[dalej: „UUP”].
  25. Karta – karta płatnicza wydana w ramach systemów Visa lub International lub Mastercard International, dopuszczona do regulacjami tychże systemów do realizacji transakcji bez fizycznej obecności.
  26. Szybkie metody zakupów – zakupy dokonywane za pomocą funkcjonalności Google Pay, Apple Pay lub Express Checkout, pozwalające na sfinalizowanie zakupów jednym kliknięciem na karcie towarów.
  27. Dokument sprzedaży - paragon fiskalny, faktura VAT lub elektroniczny rachunek fiskalny (e-paragon lub e-faktura) w postaci pliku PDF, doręczany na adres poczty elektronicznej Klienta.

§ 2. Postanowienia ogólne

  1. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną:
    1. zawieranie Umów sprzedaży online - w zakresie Towarów sprzedawanych w Sklepie Internetowym,
    2. zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta w ramach Sklepu Internetowego,
    3. dodawanie opinii, komentarzy i ocen - Klient może dodać opinię lub komentarz do swojego zamówienia,
    4. przesyłanie wiadomości e-mail, w których Sprzedawca potwierdza otrzymanie zamówienia, ewentualne otrzymanie płatności, przyjęcie zamówienia do realizacji.
  2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego możliwe jest pod warunkiem spełniania przez system informatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
    1. przeglądarki internetowe w aktualnej wersji np.:
      • Firefox
      • Chrome
      • Microsoft Edge
    2. dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF.
  3. Zamieszczone na stronach Sklepu Internetowego treści, w tym opisy Towarów i ceny stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
  4. Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin wraz z Załącznikami za pośrednictwem odsyłacza zamieszonego na stronie głównej przed zawarciem Umowy sprzedaży na odległość, w jej trakcie oraz po zakończeniu. Klient może go pobrać i sporządzić jego wydruk.
  5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi usługami, Sklep Internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieupoważnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.

§ 3. Zamówienia

  1. Złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym można dokonać za pośrednictwem Konta albo wybrać opcję zakupu bez rejestracji, w którym to przypadku tworzone jest wewnętrzne konto (techniczne) umożliwiające Sprzedawcy przechowywanie danych związanych z zamówieniem, na którego bazie Klient może utworzyć Konto. Wewnętrzne konto jest utrzymywane do momentu usunięcia danych z systemu, blokady Konta lub upływu okresu przechowywania danych osobowych określonego w przepisach prawa.
  2. Zakupu dokonuje się poprzez wypełnienie Elektronicznego formularza zamówienia dostępnego na stronach Sklepu Internetowego lub przez wybór szybkich metod zakupów. W przypadku Elektronicznego formularza zamówienia wybór zamawianych Towarów jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka. Elektroniczny formularz zamówienia określa m.in. jakie Towary, po jakiej cenie i w jakich ilościach Klient chce zamówić do wskazanej przez siebie lokalizacji. Klient podejmuje odpowiednie kroki techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty.
  3. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: danych identyfikujących Sprzedawcę, przedmiotu zamówienia, jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Towarów, w tym kosztów dostawy oraz innych, jeżeli występują, wybranej metody płatności, wybranego sposobu dostawy, czasu i kosztów dostawy.
  4. Jeżeli przedmiotem umowy jest dostarczanie Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym lub usług realizowanych drogą elektroniczną lub na odległość - Konsument w dodatkowym checkboxie, wymaganym do złożenia zamówienia i znajdującym się na Elektronicznym formularzu zamówienia wyraża następującą zgodę: "Wyrażam zgodę na dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym lub na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy i przyjmuję do wiadomości utratę prawa do odstąpienia od umowy". Sprzedawca potwierdzi otrzymanie ww. zgody mailowo.
  5. W celu złożenia Zamówienia konieczne jest podanie w Elektronicznym formularzu zamówienia danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe, dokonanie akceptacji treści Regulaminu, wysłanie zamówienia poprzez naciśnięcie przycisku "Zamawiam i płacę".
    1. Wysłanie przez Klienta Elektronicznego formularza zamówienia stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia Umowy sprzedaży zawartej na odległość, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
    2. Umowę sprzedaży na odległość traktuje się jako zawartą w chwili przyjęcia przez Sprzedającego Elektronicznego formularza zamówienia, czego potwierdzeniem jest wyświetlenie Klientowi komunikatu potwierdzającego przyjęcie zamówienia i podanie jego numeru.
    3. Po zawarciu Umowy sprzedaży na odległość, Klient otrzymuje w formie wiadomości e-mail potwierdzenie złożonego zamówienia zawierające: potwierdzenie przyjęcia zamówienia i ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz ogólnych warunków zawartej Umowy sprzedaży na odległość (Regulamin Sklepu Internetowego wraz z Załącznikami Nr 1 i 2), dane Sprzedawcy, odpowiedzialności Sprzedawcy za jakość świadczenia, o usługach świadczonych przez Sprzedawcę po sprzedaży oraz o sposobie i skutkach odstąpienia od umowy. Pouczenie co do sposobu i o skutkach odstąpienia od umowy zawarte jest w Załączniku nr 1.
    4. Do czasu rozpoczęcia przez Sprzedającego realizacji zamówienia:
      1. Klient może zmienić swoje zamówienie przy pomocy rozwiązania technicznego dostępnego na stronie Elektronicznego formularza zamówienia i przechodząc ponownie całą ścieżkę składania zamówienia. Zmiana zamówienia następuje poprzez złożenie nowego, które wchodzi w miejsce dotychczas złożonego. Ewentualnie, dokonana przez Klienta płatność rozliczana jest na poczet nowego zamówienia, a w przypadku nadpłaty jest ona zwracana na rachunek bankowy, z którego dokonywana była płatność.
      2. Klient może anulować swoje zamówienie wybierając opcję „anuluj zamówienie” dostępną na stronie Elektronicznego formularza zamówienia.
    5. W przypadku dokonania przez Klienta anulowania zamówienia Sprzedawca dokonuje zwrotu otrzymanej płatności w terminie 3 dni roboczych. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
    6. Czas realizacji Zamówienia wynosi od 1 do 10 dni roboczych licząc od dnia zawarcia umowy.

§ 4. Płatność

  1. Sklep Internetowy oferuje możliwość dokonania płatności w formie przedpłat, za pobraniem (z płatnością na konto po dostawie). Opcja płatności z odroczonym terminem płatności jest możliwa w sytuacjach indywidualnie uzgodnionych ze Sprzedawcą.
  2. Płatności za towar można dokonać w sposób wybrany w momencie składania zamówienia na Elektronicznym formularzu zamówienia.
  3. Aktualnie dostępne sposoby płatności w formie przedpłat w Sklepie Internetowym dostępne są pod adresem https://emcor-opakowania.pl/pl/payments.html.
  4. Po dokonanym procesie zakupowym Sprzedawca wystawia odpowiedni Dokument sprzedaży.

§ 5. Dostawa

  1. Na Elektronicznym formularzu zamówienia Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy poprzez zaznaczenie dokonanego wyboru.
  2. W przypadku, gdy nie dojdzie do odbioru Towaru przez Klienta, czego efektem będzie zwrot Towaru do Sprzedawcy - Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży, po uprzednim wezwaniu Klienta w wiadomości e-mail podanej w procesie zakupowym do wykonania umowy. Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie Klientowi oświadczenia w postaci wiadomości e-mail.
  3. W sytuacji wskazanej w pkt 2, Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić Klientowi otrzymaną płatność za zakupiony przez Klienta Towar.
  4. Aktualnie dostępne sposoby dostawy w Sklepie Internetowym dostępne są pod adresem https://emcor-opakowania.pl/pl/delivery.html.

§ 6. Odstąpienie od umowy - elektroniczny formularz zwrotu

  1. Konsument, który zawarł Umowę sprzedaży na odległość może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość - umowę uważa się za niezawartą.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy na zasadach określonych w paragrafach 6 i 7 niniejszego Regulaminu przysługuje także Przedsiębiorcy indywidualnemu. O ile mowa w paragrafach 6 i 7 niniejszego Regulaminu o Konsumencie, rozumie się przez to również Przedsiębiorcę indywidualnego.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy - Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  4. Oświadczenie Konsumenta musi jednoznacznie wyrażać jego wolę odstąpienia od umowy, w szczególności Konsument może:
    1. skorzystać z elektronicznego formularza zwrotu dostępnego na stronie Sklepu Internetowego: https://emcor-opakowania.pl/pl/returns-open.html.
    2. odstąpić od umowy wykorzystując formularz odstąpienia od umowy, będący Załącznikiem nr 2 - wysyłając go na adres siedziby Sprzedającego.
    3. Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi na Trwałym nośniku fakt otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w sposób wskazany w ppkt 1 i 2.
  5. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  6. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    1. dla umowy w wykonaniu, której Sprzedający wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia w posiadanie Towaru przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
      1. obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części;
      2. polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
    2. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
  7. Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (Załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu) oraz informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy (Załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu) są przekazywane w formie elektronicznej.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej Sprzedawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej, w szczególności poprzez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej.
  9. W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej Konsument zobowiązany jest zaprzestać korzystania z tej Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
  10. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 134) o prawach konsumenta, m.in. Umów:
    1. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.
    2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na ryku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    3. których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    4. których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    5. których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    6. o dostarczanie Treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
    7. których przedmiotem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia, oraz w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    8. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    9. zawartej w drodze aukcji publicznej;
    10. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
    11. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

§ 7. Skutki odstąpienia od umowy

  1. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży rzeczy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy, odpowiadające najtańszemu oferowanemu przez Sprzedawcę sposobowi dostarczenia.
    1. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
    2. Jeżeli Konsument celem realizacji prawa do odstąpienia - skorzysta z Elektronicznego formularza zwrotu - środki będą zwrócone wybranym sposobem i na podany przez Konsumenta rachunek bankowy.
    3. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  2. Sprzedawca może zaproponować Konsumentowi, że sam odbierze od niego rzecz. Jeżeli jednak Sprzedawca nie złożył takiej propozycji - Konsument powinien zwrócić rzecz Sprzedawcy (lub osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru) niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Towar, który Konsument zwraca powinien wysyłać go na adres siedziby Sprzedawcy. W celu zwrotu Towaru do Sprzedawcy, Konsument może skorzystać serwisu Smile.pl.
  3. Konsument jest odpowiedzialny za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  4. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową jest nieistotny.
  5. Sprzedawca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył Treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt Sprzedającego.
  6. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Treści lub Usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz Treści cyfrowej lub Usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.

§ 8. Reklamacja

  1. Reklamację z tytułu wady Towaru albo niezgodności Towaru z zawartą Umową sprzedaży na odległość można złożyć:
    1. za pośrednictwem Elektronicznego formularza reklamacyjnego;
    2. w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedającego lub poprzez e-mail na adres powiadomienia@emcor-opakowania.pl.
  2. W zgłoszeniu należy określić wadę, jaką zdaniem Klienta Towar posiada, żądania wobec Sprzedającego oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę oraz przedstawić dowód zakupu Towaru w Sklepie Internetowym. Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli nie udzielił odpowiedzi w ww. terminie uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi na piśmie lub Trwałym Nośniku.
  3. Kroki jakie musi podjąć Klient celem złożenia reklamacji, w tym sposób doręczenia Sprzedawcy reklamowanego Towaru wskazane są w na poszczególnych etapach w Elektronicznym formularzu reklamacyjnym.
  4. W przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji za uzasadnioną: koszty wymiany, naprawy, w tym koszt przesyłki związanej z reklamacją Towaru ponosi Sprzedający.
  5. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Konsumenta, a także Przedsiębiorcy indywidualnego za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży na odległość na zasadach, które wynikają z ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta.
    1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży zawartą na odległość istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba, że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę jest dłuższy.
    2. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w terminie 14 dni od dnia uznania reklamacji. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający.
    3. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Towar na swój koszt.
  6. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towary wolne od wad i jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy za wady zakupionego Towaru na zasadach określonych w kodeksie cywilnym.
  7. Dostarczanie Konsumentowi lub Przedsiębiorcy indywidualnemu Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej odbywa się na zasadach, które wynikają z ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta.
    1. Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej lub pobranie Treści cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
    2. Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Konsument lub fizyczne lub wirtualne urządzenie, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.
    3. Sprzedawca doprowadza Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z umową w terminie 21 dni od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Sprzedający.

§ 9. Opinie

  1. Opinię dotyczącą obsługi zamówienia lub opinię dotyczącą Towaru można umieścić podczas wizyty w Sklepie Internetowym poprzez kliknięcie w interfejs umieszczony przy Towarze albo poprzez kliknięcie w link umieszczony w wiadomości e-mail. Dodanie Opinii jest dobrowolne i nieodpłatne. W ramach jednego zamówienia - Klient ma możliwość wyłącznie jednokrotnego dodania ww Opinii.
  2. W ramach ww. Opinii Klient może przyznać ocenę w formie gwiazdek od 1 do 5 oraz dodać wypowiedź słowną limitowaną do 65535 znaków słownych.
  3. Oceny są przechowywane i prezentowane publicznie na stronie Sklepu Internetowego, a także na stronach internetowych https://zaufaneopinie.smile.pl oraz https://trustedreviews.smile.pl.
  4. Sprzedawca weryfikuje Opinie za pomocą adresu e-mail, który został użyty w procesie zakupowym danego Towaru. Opinia, która umieszcza jest przez osobę posługującą się e-mailem, który został użyty w procesie zakupowym - oznacza jest na stronie Sklepu komentarzem "opinia potwierdzona zakupem". Każda inna Opinia oznaczana jest jako "opinia niepotwierdzona zakupem".
  5. Sprzedający może publikować Opinie dotyczące danego Towaru z innych swoich Sklepów internetowych.
  6. Sprzedający nie zmienia Opinii w zakresie treści ani przyznanych gwiazdek.
  7. Klient wyłącznie i samodzielnie ponosi odpowiedzialność za wypowiedź poczynioną w ramach Opinii. Sprzedawca jest uprawniony do usunięcia Opinii na zasadach wynikających z przepisów prawa i niniejszego Regulaminu.
  8. Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści zawierających informacje nieprawdziwe, wprowadzające w błąd, wulgarne, agresywne, o charakterze obraźliwym lub będące w oczywisty sposób uznane za niezgodne z dobrymi obyczajami. Niedopuszczalne też jest umieszczanie treści o charakterze bezprawnym, naruszających prawa osób trzecich czy stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji.
  9. Klient zobowiązuje się nie umieszczać treści, które zawierają linki do zewnętrznych serwisów internetowych, mających charakter promocyjny lub reklamowy lub zawierających dane osobowe osób trzecich.
  10. Na wyraźną prośbę Klienta treść Opinii może zostać ukryta dla innych użytkowników Sklepu, ale przyznana ocena w formie gwiazdek wliczana jest w ogólną ocenę Sklepu i Towaru.

§ 10. Własność intelektualna

  1. Klient oświadcza, że nie przysługują mu jakiekolwiek prawa, w tym prawa autorskie bądź pokrewne do Ocen i wypowiedzi przez niego zamieszczonych, poza uprawnieniem do korzystania z Sklepu Internetowego w sposób określony w Regulaminie. Klient nie jest uprawniony do jakiegokolwiek utrwalania, zwielokrotniania, udostępniania, upubliczniania bądź rozpowszechniania treści, chyba, że takie uprawnienie wynika z przepisów prawa lub Regulaminu.
  2. Klient nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w treści, w szczególności nie jest uprawniony do ingerowania w treść, strukturę, formę, grafikę, mechanizm działania ani inne elementy Sklepu Internetowego.
  3. Klient zamieszczając w Sklepie internetowym Opinie, które stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4.2.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych - udziela Sprzedającemu niewyłącznej i nieodpłatnej i nieograniczonej czasowo oraz terytorialnie licencji do korzystania przez Sprzedającego z tych utworów, wraz z prawem do udzielenia sublicencji, która obejmuje publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (Internet). Licencja zostaje udzielona w odniesieniu do wszystkich pól eksploatacyjnych znanych w chwili jej udzielania, w szczególności do następujących pól eksploatacji:
    1. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu dowolną techniką - w szczególności techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, cyfrową tj. przy użyciu jakichkolwiek technik na jakimkolwiek nośniku audiowizualnym lub wizualnym, w szczególności na dyskach audiowizualnych, płytach CD, dysku komputerowym, w sieci multimedialnej, w tym internetowych oraz powiązanych serwisach on-line oraz zwielokrotniania, utrwalania, wykorzystania w Internecie, reklamie, zwielokrotniania zapisu w formie elektronicznej w pamięci komputera oraz w sieciach wewnętrznych, jak i zewnętrznych,
    2. wykorzystywanie całości lub fragmentów bądź dowolnych elementów utworu z możliwością dokonania modyfikacji wynikającej z istoty danego medium internetowego - we wszystkich wydawnictwach, w szczególności internetowych, cyfrowych, w biuletynach i informacjach, samodzielnie bądź w połączeniu z innymi utworami bądź fragmentami utworów; wykorzystywanie w całości lub fragmencie w celu promocji i reklamy, w szczególności w formie reklamy audiowizualnych, audio, medialnych.
    3. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzenie do obrotu, użyczenie, najem oryginału albo egzemplarzy,
    4. w zakresie rozpowszechnia utworu w sposób inny niż określony powyżej - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
    5. wykorzystanie utworów dla celów promocyjnych i marketingowych;
  4. Usunięcie Konta przez Klienta lub Opinii w myśl rozdziału 9 pkt 8 nie ma wpływu na obowiązywanie powyższej licencji.

§ 11. Zasady sprzedaży w modelu subskrypcji

  1. Usługa elektroniczna w postaci Subskrypcji może być świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta.
  2. Korzystanie z Subskrypcji umożliwia cykliczną dostawę wybranych Towarów, we wskazanych przez Klienta odstępach czasu, bez konieczności składania kolejnych zamówień aż do zakończenia Subskrypcji. Płatność za Subskrypcję dokonywana jest wyłącznie przy wykorzystaniu mechanizmu Płatności cyklicznych i tylko za pośrednictwem jednej Karty.
  3. Odpięcie Karty z Subskrypcji powoduje zakończenie Subskrypcji.
  4. Transakcje w ramach Płatności cyklicznych będą realizowane tylko i wyłącznie po wcześniejszym dokonaniu rejestracji posiadacza Karty w serwisie Operatora (lub podmiotu, za pośrednictwem którego Operator obsługuje Transakcje). Rejestracja będzie miała na celu uwiarygodnienie, że Klient zlecający Płatność cykliczną jest uprawnionym posiadaczem Karty, która będzie obciążana. Przed dokonaniem rejestracji Karty na stronie transakcyjnej, Klient zobowiązany jest udzielić zgody na regularne pobieranie opłat poprzez uruchomienie usługi Płatności cyklicznych. Zgoda jest przechowywana w serwisie Operatora.
  5. Klient tworzy Subskrypcję poprzez zaznaczenie tej formy zakupu w Elektronicznym formularzu zamówienia. Potwierdzenie utworzenia Subskrypcji wysyłane jest niezwłocznie na adres e-mailowy Klienta, wskazany przy dokonywaniu pierwszego Zamówienia subskrypcyjnego.
  6. Klient zarządza Subskrypcją poprzez Konto według dostępnych opcji.
  7. Subskrypcja dokonywana jest na czas nieokreślony.
  8. Sprzedający wysyła do Klienta wiadomość e-mailową o utworzeniu Zamówienia subskrypcyjnego z podaniem jego przedmiotu, ilości, ceny, terminie realizacji oraz o dacie planowego pobrania środków z Karty - nie później niż na 3 dni przed pobraniem środków z Karty.
  9. Klient możne zakończyć Subskrypcję w każdym czasie. Zakończenie Subskrypcji przez Klienta jest równoznaczne z cofnięciem zgody na kolejne obciążenia w ramach Płatności cyklicznych. W tej sytuacji kolejne Zamówienie subskrypcyjne nie zostanie utworzone
    a). Zakończenie Subskrypcji następuje poprzez wybranie przez Klienta opcji „Zakończ subskrypcję” w ustawieniach danej Subskrypcji, które są dostępne po zalogowaniu Klienta z poziomu jego Konta.
    b). Klient może również zakończyć Subskrypcję przez e-mailowy kontakt z obsługą sklepu powiadomienia@emcor-opakowania.pl.
  10. Sprzedawca może podjąć decyzję o zaprzestaniu oferowania Subskrypcji.
  11. Zmiany w zakresie Subskrypcji, w tym zmiany ceny Subskrypcji, wprowadzane są wyłącznie za uprzednią, wyraźną zgodą Klienta.
  12. Jeżeli próba obciążenia Karty nie powiedzie się, Klient e-mailem zostanie poinformowany o braku możliwości pobrania płatności. Możliwe powody braku pobrania płatności to: brak środków na Karcie, utrata ważności Karty lub problemy techniczne.
  13. Brak możliwości pobrania środków z Karty powoduje anulowanie Zamówienia subskrypcyjnego.
  14. Zamówienie subskrypcyjne zostanie zrealizowane wyłącznie po skutecznym pobraniu środków z Karty.

§ 12. Postanowienia końcowe

  1. Niniejsze Warunki korzystania obowiązują od dnia 2025.11.24.
  2. W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu decyzją kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Sprzedawcę oraz Klienta.
  3. Sprzedawca zastrzega prawo zmiany niniejszego regulaminu. Wszelkie umowy zawarte przed dniem wejścia w życie nowego regulaminu, realizowane są na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia umowy.
  4. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z Regulaminem jest prawo polskie. Spory te będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny. Klient będący Konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Wszelkie informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: www.uokik.gov.pl. Jednocześnie informujemy, że wskazane postępowania mają charakter dobrowolny i obie strony muszą wyrazić na nie zgodę.

§ 13. Załącznik 1 - Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy

  1. Prawo do odstąpienia od umowy na poniższych zasadach przysługuje Konsumentowi i Przedsiębiorcy indywidualnemu.
    Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni:
    1. w przypadku umowy sprzedaży od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy;
    2. w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy;
    3. w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części;
    4. w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy;
    5. w przypadku umów, której przedmiotem jest dostarczanie usług lub treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym - od dnia zawarcia umowy.
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, tj.: EMCOR Marcin Wyrwich, Odrodzenia 15B/10, 56-120 Brzeg Dolny, tel. +48 733 733 227, powiadomienia@emcor-opakowania.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
  3. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Mogą Państwo również wypełnić Elektroniczny formularz zwrotu dostępny na stronie Sklepu Internetowego: https://emcor-opakowania.pl/pl/returns-open.html. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie.
  7. W przypadku umów zobowiązujących do przeniesienia własności rzeczy, w których nie zaproponowaliśmy odbioru Towaru w przypadku odstąpienia od umowy - mamy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Zwracaną rzecz proszę odesłać na adres: EMCOR Marcin Wyrwich, Odrodzenia 15B/10, 56-120 Brzeg Dolny niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  9. Ze względu na wagę i gabaryty Towaru, w przypadku odstąpienia od umowy - odesłanie Towaru może wiązać się z wyższymi kosztami niż zwykła przesyłka pocztą. W przypadku chęci skorzystania z usług firm kurierskich konieczne może się okazać nadanie przesyłki na palecie, która jest droższa niż zwykła przesyłka pocztowa.

§ 14. Załącznik 2 - Wzór formularza odstąpienia od umowy





Ogólne Warunki Sprzedaży

Część B OWS - dotyczy wyłącznie przedsiębiorców

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Definicje:
    1. „Sprzedający” oznacza EMCOR Marcin Wyrwich, ul. Odrodzenia 15b/10, 56-120 Brzeg Dolny, Polska, nr NIP 9880222009, REGON 020935420;
    2. „Kupujący” oznacza podmiot - osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawna, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną - który zawarł ze Sprzedającym Umowę Sprzedaży;
    3. „Strony” oznacza Sprzedającego oraz Kupującego;
    4. „Umowa Sprzedaży” lub „Umowa” oznacza:
      • (A)dokument Umowy Kupna-Sprzedaży lub (B) ofertę Sprzedającego w formie dokumentowej wraz z jej akceptacją Kupującego lub (C) zapytanie ofertowe Kupującego w formie dokumentowej oraz ofertę Sprzedającego w tej samej formie wraz (w każdej opcji A-C) niniejszymi OWS regulujące przedmiot świadczenia oraz podstawowe warunki jego realizacji.
    5. „Przedmiot Sprzedaży” lub „Towar” oznacza przedmiot świadczenia określony w Umowie Sprzedaży;
    6. „Cena” oznacza cenę zakupu Przedmiotu Sprzedaży określoną w Umowie Sprzedaży;
    7. „OWS” – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży.
  2. Ogólne warunki sprzedaży firmy EMCOR Marcin Wyrwich mają zastosowanie do sprzedaży Towarów dokonywanej przez Sprzedającego na rzecz Kupującego i świadczenia związanych z nią usług.
  3. Postanowienia odmienne od OWS lub uregulowań ustawowych, w szczególności zawarte w warunkach zakupu Kupującego, są dla Sprzedającego wiążące tylko wtedy, gdy zostaną przez Sprzedającego pisemnie potwierdzone, zgodnie z zasadami reprezentacji Sprzedającego. Wolna od zastrzeżeń sprzedaż Towarów nie oznacza ze strony Sprzedającego uznania odmiennych postanowień. W szczególności Niniejsze OWS wyłączają stosowanie do umów pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym jakichkolwiek ogólnych warunków zakupu stosowanych przez Kupującego.
  4. Zamówienia Kupującego nie wiążą Sprzedającego, póki nie zostały wyraźnie potwierdzone przez Sprzedającego, w formie pisemnej, dokumentowej lub elektronicznej (wiadomość e-mail wysłana ze służbowej skrzynki pocztowej). Jeśli w OWS mowa jest o Umowie, należy przez to rozumieć także wyraźnie potwierdzone przez Sprzedającego zamówienie.
  5. Wszelkie porozumienia, zapewnienia, przyrzeczenia i gwarancje składane ustnie przez Sprzedającego lub pracowników i/lub współpracowników i/lub przedstawicieli Sprzedającego w związku z zawarciem Umowy bądź w odniesieniu do Przedmiotu Sprzedaży nie są wiążące o ile nie zostały wyraźnie w treści Umowy powtórzone.
  6. W przypadku zawarcia Umowy zgodnie z art. 682 lub 69 k.c., to jest poprzez milczącą akceptację przez Kupującego oferty Sprzedającego lub poprzez przystąpienie przez Sprzedającego do wykonania Umowy, uznaje się, że Strony zawarły Umowę na warunkach określonych przez Sprzedającego z uwzględnieniem OWS, chyba że w treści oferty lub innym wyraźnym i pisemnym oświadczeniu skierowanym do Kupującego wskazano inaczej.
  7. Przedmiotem Umowy jest sprzedaż przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego Przedmiotu Sprzedaży określonego w Umowie Sprzedaży.
  8. Zawarcie Umowy jest jednoznaczne z oświadczeniem obu Stron, iż brak jest jakichkolwiek przeszkód prawnych i faktycznych do jej zawarcia i realizacji jak również, że zawarcie i realizacja postanowień Umowy nie prowadzi i nie będzie prowadzić do uniemożliwienia bądź utrudnienia zadośćuczynieniu jakiemukolwiek zobowiązaniu na rzecz osoby trzeciej, wiążącemu którąkolwiek ze Stron.

II. WYSYŁKA

  1. Reguły INCOTERMS ustalone w Umowie zawsze odnoszą się do INCOTERMS 2020.
  2. W przypadku każdej wysyłki Towaru, prawo własności tego Towaru przechodzi na Kupującego w momencie wydania Towaru Kupującemu lub przewoźnikowi.
  3. W przypadku zaistnienia dodatkowych kosztów związanych z wykonaniem Umowy, transportem, powstałych z przyczyn leżących po stronie Kupującego, np. związanych z dokumentacją dostawy, opóźnieniem w zwrocie opakowań lub środkami transportu, a także w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przez Kupującego obowiązków wynikających z przyjętej w Umowie bazy dostawy, Sprzedający będzie uprawniony do żądania zwrotu tych kosztów od Kupującego.
  4. Kupujący odbierając Towar zobowiązany jest niezwłocznie, jeszcze tego samego dnia, sprawdzić zgodność dostawy z otrzymaną dokumentacją, dokonać oględzin Towaru oraz przyjąć go przez podpisanie, opieczętowanie i wpisanie daty otrzymania Towaru na odpowiednim liście przewozowym.
  5. O ile nie zastrzeżono inaczej w Umowie, Sprzedający jest uprawniony do dostarczenia Towarów częściami i do osobnego ich fakturowania. Opóźnienie w dostawie Towaru nie zwalnia Kupującego z obowiązku przyjęcia dostawy i zapłaty za nią. Dostarczenie mniejszej ilości Towaru od tej uzgodnionej między stronami nie uprawnia Kupującego do odmowy przyjęcia Towaru.

III. OPAKOWANIA

  1. Kupujący, który otrzymał Towar w opakowaniu bezzwrotnym, zagospodarowuje odpad tego opakowania we własnym zakresie i na własny koszt, w właściwym, przeznaczonym do tego miejscu.

IV. CENA I SPOSÓB ROZLICZENIA

  1. Cenę Przedmiotu Sprzedaży określa Umowa Sprzedaży.
  2. Do ceny Przedmiotu Sprzedaży doliczony zostanie podatek VAT w obowiązującej w chwili wystawienia faktury wysokości.
  3. Termin płatności określony jest w Umowie Sprzedaży.
  4. Kupujący oświadcza, że Sprzedający może wystawić fakturę VAT bez podpisu.
  5. Płatność uważa się za dokonaną w dniu wpływu świadczonej kwoty na konto Sprzedającego.
  6. Jeżeli Umowa nie stanowi inaczej, wszystkie faktury Sprzedającego winny być zapłacone przez Kupującego przelewem na konto Sprzedającego, w pełnej ich wysokości i bez potrącania kosztów bankowych przelewu przed wysyłką/wydaniem Towaru, chyba że Strony w Umowie zastrzegły inny termin.
  7. W przypadku braku zapłaty przed wydaniem/wysyłką Towaru jak i w przypadku opóźnienia z zapłatą przez Kupującego na rzecz Sprzedającego jakiejkolwiek części należności objętej Umową, Sprzedającemu przysługuje prawo do powstrzymania się z wydaniem Przedmiotu Sprzedaży do czasu pełnej zapłaty.
  8. W przypadku braku skorzystania przez Sprzedającego z uprawnienia opisanego w pkt IV.7 jak również w przypadku, kiedy uzgodniony pomiędzy Stronami termin płatności przypada później niż termin wydania Przedmiotu Sprzedaży – stosuje się postanowienia niniejszego OWS w zakresie Zastrzeżenia własności, tj:
    • Strony przyjmują, iż prawo własności do Przedmiotu Sprzedaży zostaje przeniesione na Kupującego z chwilą całkowitej zapłaty Ceny (włącznie z podatkami lub innymi opłatami oraz innymi należnościami, o ile zostały doliczone do Ceny) za Przedmiot Sprzedaży;
    • Jeżeli Cena sprzedaży nie została w pełni zapłacona, Kupujący nie może przenieść własności Przedmiotu Sprzedaży tytułem zabezpieczenia albo go zastawić. Kupujący obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sprzedającego o zajęciu przedmiotu sprzedaży, niezależnie od wierzyciela i jego tytułu, podając przy tym wierzyciela i tytuł pod którym nastąpiło zajęcie;
    • Zastrzeżenie prawa własności Przedmiotu Sprzedaży własności nie ma wpływu na chwilę przejścia ryzyka związane z przypadkową utratą lub uszkodzeniem Przedmiotu Sprzedaży;
    • Jak długo Przedmiot Sprzedaży stanowi własność Sprzedającego, Kupujący obowiązany jest utrzymywać Przedmiot Sprzedaży w stanie używalności i ubezpieczyć go od pożaru i kradzieży z sumą ubezpieczenia nie niższą niż Cena.
  9. Nieterminowe uregulowanie należności spowoduje naliczenie odsetek w wysokości ustalonej zgodnie z obowiązującymi przepisami, za każdy dzień opóźnienia. W razie zwłoki w zapłacie Sprzedający może żądać ponadto naprawienia poniesionej szkody.
  10. Jeżeli przyznany przez Sprzedającego limit kredytu kupieckiego został przekroczony lub istnieje opóźnienie w płatności Kupującego, dostawy realizowane będą przez Sprzedającego dopiero po uprzednim uregulowaniu przez Kupującego należności, które przekraczają ww. limit oraz wszystkich innych wymagalnych należności. Przekroczenie limitu kredytu kupieckiego lub opóźnienie w płatności stanowić może również podstawę do odmowy realizacji kolejnych dostaw, w tym dostaw już potwierdzonych. Wszelkie płatności Kupującego mogą być w pierwszej kolejności zaliczane na poczet odsetek oraz najdawniej wymagalnych należności, niezależnie od wskazania Kupującego.
  11. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jego limit kredytu kupieckiego może ulec zmianie bez podania przyczyn.
  12. Wyklucza się płatność czekiem, chyba że Umowa stanowi inaczej.
  13. Roszczenia Kupującego nie mogą stanowić dla Kupującego podstawy do wstrzymania płatności na rzecz Sprzedającego. Wyłączone jest potrącenie przez Kupującego jego wierzytelności z wierzytelnościami Sprzedającego.
  14. Każda zmiana rachunku bankowego Sprzedającego wymaga dla swojej skuteczności dodatkowego potwierdzenia przez Sprzedającego.

V. REKLAMACJE, ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NIEWYKONANIE LUB NIENALEŻYTE WYKONANIE UMOWY

  1. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 5.8 oraz uzgodnionych warunków INCOTERMS 2020 Sprzedający ponosi odpowiedzialność za jakość dostarczonego Towaru ocenianą na moment jego załadunku w zakładzie Sprzedającego, wyłącznie w zakresie zgodności ze specyfikacją techniczną wyrobu. Jeżeli strony uzgodniły jakiekolwiek parametry jakościowe Towaru odbiegające od specyfikacji technicznej wyrobu, są one wiążące pod warunkiem zamieszczenia ich w Umowie. Próbki Towaru przekazane Kupującemu nie stanowią podstawy jakiejkolwiek wyraźnej lub dorozumianej odpowiedzialności Sprzedającego, w tym za jakość, opis, możliwość zastosowania w określonych warunkach lub dla określonego celu.
  2. Kupujący, odbierając Towar, niezwłocznie, jeszcze tego samego dnia, zobowiązany jest do ustalenia ilości zakupionego Towaru poprzez przeliczenie Towaru w opakowaniu, w którym Towar został mu dostarczony przez Sprzedającego. Reklamacje dotyczące ilości Towaru zgłoszone po przepakowaniu Towaru do innych opakowań nie zostaną przez Sprzedającego uwzględnione. Różnica ilościowa nie przekraczająca 1% dostarczonego Towaru nie może stanowić podstawy reklamacji ani jakichkolwiek innych roszczeń Kupującego.
  3. Reklamacje jakościowe, ilościowe, logistyczne lub inne Kupujący zobowiązany jest zgłosić Sprzedającemu na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania Towaru pod rygorem pozostawienia reklamacji bez jej rozpoznania i utraty przez Kupującego wszelkich roszczeń z tego tytułu, chyba że wada nie mogłaby zostać wykryta, pomimo przeprowadzenia badania Towaru w czasie i w sposób przyjęty przy Towarach tego rodzaju. W przypadku wad ukrytych sprzedanego Towaru, Kupujący zobowiązany jest zgłosić Sprzedającemu wadę niezwłocznie po jej wykryciu, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia wykrycia wady pod rygorem pozostawienia reklamacji bez jej rozpoznania i utraty przez Kupującego wszelkich roszczeń z tego tytułu, z tym jednak zastrzeżeniem, iż uprawnienie Kupującego do zgłoszenia wady ukrytej Towaru wygasa po upływie 1 roku od dnia otrzymania Towaru lub po upływie terminu ważności Towaru, w zależności od tego, który z tych terminów upłynął wcześniej.
  4. Do rozpoczęcia postępowania reklamacyjnego niezbędne jest dokładne opisanie zastrzeżenia przez Kupującego oraz dostarczenie Sprzedającemu: a) w przypadku reklamacji jakościowej: (i) wyników badań jakości Towaru u Kupującego przeprowadzonych przez Kupującego w odpowiedni sposób i we właściwym czasie, a w przypadku braku przeprowadzenia takich badań - próbki Towaru. Próbka ta powinna być pobrana przez Kupującego najpóźniej w trakcie rozładunku Towaru, niezwłocznie po ściągnięciu plomb/otwarciu opakowania w sposób zapewniający reprezentatywność próbki. W przypadku reklamacji odnoszącej się do więcej niż jednego środka transportu/opakowania, wynik badania powinien być dostarczony dla każdego środka transportu/opakowania z osobna; b) w przypadku reklamacji ilościowej i logistycznej: pisemnej informacji zawierającej: opis problemu, który wystąpił, stan plomb/opakowania, podpis Kupującego, podpis kierowcy pojazdu lub stwierdzenie przez Kupującego odmowy złożenia podpisu przez kierowcę. Przykładowy wzór takiej informacji - protokołu szkodowego dostępny jest na stronie internetowej TU WKLEIĆ ODNOŚNIK.Sprzedający może wymagać dostarczenia przez Kupującego innych niż ww. istotnych dokumentów, które mogą stanowić dowód w postępowaniu reklamacyjnym.
  5. Sprzedający rozpatrzy zgłoszoną reklamację w ciągu 21 dni, licząc od dnia otrzymania kompletnych dokumentów. Powyższe nie dotyczy przypadku, kiedy do zajęcia przez Sprzedającego stanowiska w sprawie zgłoszonej reklamacji niezbędne jest uzyskanie dodatkowych informacji i/lub opinii Kupującego i/lub opinii/ekspertyzy od podmiotów niezależnych od stron. W takim przypadku Sprzedający powiadomi o tym fakcie Kupującego, określając przybliżony termin załatwienia reklamacji. Brak rozpatrzenia reklamacji w powyższym lub innym wyznaczonym terminie nie stanowi uznania reklamacji.
  6. W razie uznania zgłoszonej reklamacji wybór sposobu załatwienia reklamacji leży po stronie Sprzedającego. Sprzedający może być zobowiązany wyłącznie do: w przypadku reklamacji jakościowych odpowiedniego obniżenia ceny sprzedaży dostarczonego Towaru albo zwrotu Towaru i dostarczenia, zamiast Towaru wadliwego, takiej samej ilości Towaru wolnego od wad; w przypadku reklamacji ilościowych obniżenia ceny sprzedaży odpowiednio do rzeczywistej ilości dostarczonego Towaru albo dostawy uzupełniającej. W szczególności Kupujący nie może wysuwać dalej idących roszczeń z tego tytułu tj. żądać naprawienia szkody jaką poniósł z powodu braku tych właściwości Towaru, do których Sprzedający go zapewnił.
  7. Wady części dostarczonego Towaru nie uprawniają do reklamacji całego Przedmiotu Umowy czy też całej partii dostarczonego Towaru.
  8. O ile OWS lub Umowa nie stanowią inaczej, odpowiedzialność Sprzedającego wobec Kupującego z jakiegokolwiek tytułu ograniczona jest wyłącznie do wartości partii Towaru, której roszczenie dotyczy. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści, szkody pośrednie, utratę zysków Kupującego ani za straty poniesione przez osoby trzecie.
  9. Odpowiedzialność Sprzedającego za jakość Towaru wyłączona jest w przypadku, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie Towaru w chwili jego wydania.

VI. CZYNNOŚCI WSPARCIA

  1. Czynności wsparcia technicznego Towarzyszące sprzedaży Towarów Sprzedającego są dobrowolne ze strony Sprzedającego i mają na celu wyłącznie prezentację charakterystyki produktów Sprzedającego i ich możliwych zastosowań. Czynności te mogą zostać przerwane w każdym czasie, niezależnie od dostaw Towarów Sprzedającego, bez jakichkolwiek roszczeń ze strony Kupującego.
  2. Zaleca się Kupującemu niezależne sprawdzenie przekazanych sugestii, zaleceń, rozwiązań i instrukcji, a także wyników innych konsultacji i analiz prowadzonych w ramach wsparcia technicznego przed ich zastosowaniem w rzeczywistych warunkach produkcyjnych.
  3. O ile inaczej nie zastrzeżono w Umowie z Kupującym, Sprzedający nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za osiągnięcie zamierzonych przez Kupującego rezultatów zastosowania Towarów Sprzedającego i/lub zastosowania sugestii, zaleceń, rozwiązań i instrukcji przekazanych przez Sprzedającego oraz wyników innych konsultacji i analiz prowadzonych w ramach wparcia technicznego, jak również za konsekwencje jakiegokolwiek wykorzystania przez Kupującego takich sugestii, zaleceń, rozwiązań i instrukcji oraz wyników innych konsultacji i analiz prowadzonych w ramach wparcia technicznego.

VII. WŁAŚCIWE PRAWO I ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

  1. W przypadku, gdy Kupujący ma siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, w sprawach nieuregulowanych Umową i OWS zastosowanie ma prawo polskie, a ewentualne spory związane z Umową, rozstrzygać będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedającego.
  2. W przypadku, gdy Kupujący ma siedzibę poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, w sprawach nieuregulowanych Umową i OWS zastosowanie ma prawo polskie, z wyłączeniem Konwencji Narodów Zjednoczonych z dnia 11 kwietnia 1980 o Umowach o międzynarodowym kupnie Towarów (CISG), niezależnie od tego, czy kupujący posiada swoją siedzibę w państwie-partnerze Umowy CISG, czy też nie.

VIII. TAJEMNICA GIEŁDOWA, HANDLOWA

  1. Wszelkie informacje oraz dokumenty dotyczące Umowy oraz jej wykonania stanowią tajemnicę handlową Sprzedającego i nie mogą być ujawniane osobom trzecim bez jego pisemnej zgody, ani w inny sposób wykorzystywane przez Kupującego. Dotyczy to także informacji, o których Kupujący dowiedział się przy okazji i w związku z zawarciem i wykonaniem Umowy.

IX. ZASADY ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

  1. Jednym z głównych założeń strategicznych firmy EMCOR Marcin Wyrwich jest dążenie do równowagi pomiędzy ekonomiczną opłacalnością biznesu, a szeroko pojętym interesem społecznym i odpowiedzialnym zarządzaniem organizacją. Firma EMCOR Marcin Wyrwich prowadzi swoją działalność w poczuciu odpowiedzialności za skutki swojego działania oraz stosuje krajowe i międzynarodowe normy i standardy w ocenach etycznego postępowania pracowników i innych grup interesariuszy, poszanowania praw człowieka, przestrzegania praw pracowniczych oraz poszanowania środowiska naturalnego.
  2. Priorytety etyczne w firmie Marcin Wyrwich, związane są głównie z obszarami, takimi jak przeciwdziałanie dyskryminacji, poszanowanie praw człowieka oraz ochrona środowiska. Wartości te są uwzględniane w procesach decyzyjnych podejmowanych na poszczególnych szczeblach organizacji. Firma Marcin Wyrwich przestrzega wszelkich praw, przepisów i norm, w tym międzynarodowych zasad uwzględniających koncepcję Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Sprzedający podejmuje działania związane z kształtowaniem właściwych relacji gospodarczych oraz społecznych i tego samego oczekuje od swoich Klientów zarówno w Polsce, jak i na całym świecie.
  3. Kupujący oświadcza zatem, że współpracując ze Sprzedającym, prowadzi swoją działalność w poczuciu odpowiedzialności za skutki swojego postępowania oraz stosuje jednolite standardy zarówno w ocenie etycznego postępowania pracowników i osób trzecich, poszanowania praw człowieka, przestrzegania praw pracowniczych jak i w obszarze poszanowania środowiska naturalnego.

X. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Sprzedający jest administratorem danych osobowych udostępnionych w związku z zawarciem i realizacją Umowy, np. osób kontaktowych i pracowników / współpracowników, przez Kupującego. Kontakt do Sprzedającego w sprawie ochrony danych osobowych możliwy jest pod adresem Sprzedającego.
  2. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez Sprzedającego w celu:
    • a) zawarcia i realizacji Umowy- przez czas trwania tych umów – podstawą przetwarzania jest tu niezbędność do zawarcia Umowy;
    • b) kontaktu z Kupującym – przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na pytanie lub podjęcia tych działań - podstawą przetwarzania jest tu realizacja uzasadnionych interesów administratora lub podjęcie działań na żądanie Kupującego zmierzających do zawarcia ew. Umowy;
    • c) wypełniania obowiązków prawnych Sprzedającego (np. podatkowych, księgowych dot. rozpatrywania reklamacji) – przez czas trwania tych obowiązków lub przez okres niezbędny do wykazania spełniania tych obowiązków organom uprawnionym do kontroli Sprzedającego w tym zakresie– podstawą przetwarzania jest tu obowiązek prawny ciążący na administratorze;
    • d) ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń przez okres, po którym przedawnią się roszczenia (np. wynikające z umów) lub przez czas trwania ewentualnych postępowań podstawą przetwarzania jest tu obowiązek prawny ciążący na administratorze.
  3. Zakres przetwarzanych danych osobowych obejmuje niezbędne, wymagane informacje do realizacji Umowy, w szczególności: imię i nazwisko lub nazwa firmy; numer NIP; adres; adres poczty elektronicznej; numer telefonu kontaktowego.
  4. Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych, w celu i zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji Umowy. Sprzedający może powierzyć przetwarzanie danych osobowych Kupującego osobom trzecim w celu wykonywania czynności związanych z realizacją Umowy jak również w celu związanym z dochodzeniem roszczeń lub ochroną przed roszczeniami. Podmiotami tymi mogą być w szczególności: kurierzy, zewnętrzne firmy doradcze (w tym prawne, audytowe, podatkowe, marketingowe i rachunkowe); zewnętrzni specjaliści z zakresu IT; podmioty wspierające Sprzedającego w obsłudze korespondencji; podmioty współpracujące ze Sprzedającym w ramach usług sprzedażowych, które realizują dla Sprzedającego niektóre powyższe usługi.
  5. Kupujący ma prawo do:
    • a) dostępu do swoich danych osobowych;
    • b) żądania sprostowania i ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    • c) usunięcia danych osobowych (np. w przypadku gdy były one przetwarzane niezgodnie z prawem);
    • d) przenoszenia danych osobowych, które dostarczył administratorowi, i które są przetwarzane w sposób zautomatyzowany, a przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie Umowy, np. do innego administratora;
    • e) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych opartego na przesłance niezbędności do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, w tym w szczególności wobec przetwarzania na potrzeby marketingu;
    • f) wniesienia skargi do organu właściwego dla ochrony danych osobowych.
  6. Dane osobowe Kupującego mogą być wyjątkowo przekazane partnerom Sprzedającego przetwarzającym je poza obszarem Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), ale tylko w niezbędnym zakresie, związanym ze świadczeniem przez tych partnerów na rzecz Sprzedającego usług. Bezpieczeństwo danych osobowych Kupującego zapewniają stosowane zabezpieczenia, m.in. standardowe klauzule Umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską. Kupujący może otrzymać kopię informacji o zabezpieczeniach danych osobowych przekazywanych do państw poza EOG, w szczególności kontaktując się ze Sprzedającym.

XI. SANKCJE

  1. Kupujący oświadcza, że ani on sam, ani jego podmioty powiązane w rozumieniu art. 3 pkt 43) ustawy o rachunkowości („Podmioty Powiązane”), nie podlegają i przestrzegają wszelkich środków o charakterze ograniczającym lub dyskryminującym w handlu czy innej płaszczyźnie ekonomicznej, nałożonych z zamiarem nakłonienia zmiany polityki lub poszczególnych działań („Sankcje”), które zostały wdrożone przez Organ Sankcyjny w odniesieniu do którejkolwiek z następujących kategorii:
    • krajów,
    • grup krajów,
    • osób fizycznych,
    • osób prawnych („Osoby Objęte Sankcjami”).
    Sankcje mogą w szczególności przejawiać się częściowym lub całkowitym zakazem importu/eksportu, zakazem wjazdu/wstępu na określone terytorium, zamrożeniem majątku, zakazem dokonywania rozliczeń handlowych czy inwestycji w/wobec/wspólnie z Osobami Objętymi Sankcjami. Dla potrzeb niniejszych OWS Organ Sankcyjny oznacza:
    • jakąkolwiek organizację ponadnarodową jak również jakąkolwiek jej organ/instytucję niewymienione w dalszych podpunktach,
    • jakiekolwiek państwo niewymienione w dalszych podpunktach,
    • Unię Europejską i jej instytucje,
    • Stany Zjednoczone Ameryki Północnej i jej instytucje federalne.
  2. Żadna ze Stron nie będzie zobowiązana do wykonania Umowy, jeżeli będzie to sprzeczne z obowiązującymi tę Stronę Sankcjami. W przypadku jeśli wykonanie Umowy będzie stanowić naruszenie Sankcji lub może być rozumiane jako naruszające/obchodzące Sankcje, Sprzedający będzie uprawniony, według własnego uznania, do:
    • zawieszenia wykonania Umowy do czasu ustania Sankcji;
    • rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym, jeśli w sposób uzasadniony należy przypuszczać, że Sankcje będą obowiązywać przez okres czasu, który czyni dalsze wykonanie Umowy niewykonalnym lub nieprzydatnym dla Sprzedającego.
    W przypadku jeśli Sprzedający będzie zobowiązany do dokonania płatności na rzecz drugiej Strony za część Umowy już wykonaną, w takim przypadku zobowiązanie do zapłaty przez Sprzedającego:
    • ulegnie zawieszeniu do czasu, kiedy dokonanie takiej zapłaty przestanie być sprzeczne z Sankcjami albo
    • Sprzedający może odstąpić od wykonanej części Umowy w terminie 12 miesięcy od dowiedzenia się o Sankcjach i zwrócić drugiej Stronie jej świadczenie.
    W jakimkolwiek przypadku Sprzedający nie ponosi wobec drugiej Strony odpowiedzialności za działania zmierzające do przestrzegania Sankcji.
  3. Kupujący nie będzie odsprzedawał produktów nabywanych od Sprzedającego do żadnej z Osób Objętych Sankcjami.
  4. Na pisemne żądanie Sprzedającego Kupujący:
    • dostarczy bez zbędnej zwłoki Sprzedającemu dokumenty potwierdzające ostateczne przeznaczenie sprzedawanego produktu;
    • jeżeli Sprzedający będzie zobowiązany dostarczyć dokumenty, o których mowa w poprzednim zdaniu, na żądanie organu administracji państwowej, Kupujący dostarczy je w terminie, który pozwoli Sprzedającemu na wykonanie takiego wezwania w terminie.
  5. Niedostarczenie dokumentacji, o której mowa w pkt XI.1, będzie uznane za uzasadnione podejrzenie objęcia Kupującego Sankcjami lub próby obejścia Sankcji przez Kupującego, i Sprzedający będzie w takiej sytuacji uprawniony, według własnego uznania, do wykonania uprawnień, o których mowa w pkt XI.2, a termin na ich wykonanie będzie liczony od odmowy/nieotrzymania dokumentów we wskazanym przez Sprzedającego terminie.
  6. Kupujący zobowiązuje się zwolnić Sprzedającego z jakiejkolwiek odpowiedzialności, w tym dotyczącej nałożenia grzywien, kar lub wydatków (w tym m.in. opłat sądowych), które Sprzedający może ponieść z powodu naruszenia przez Kupującego lub jego Podmioty Powiązane Sankcji oraz - o ile to możliwe - przystąpić do takiego postępowania, jeśli zostało ono wszczęte przeciwko Sprzedającemu. W razie uchybienia przez Kupującego jakiemukolwiek zobowiązaniu opisanemu w niniejszym punkcie 11, zobowiązany on będzie zapłacić Sprzedającemu karę Umowną w wysokości 30% wartości dostarczonego Towaru z okresu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających zdarzenie będące źródłem szkody. Sprzedający może żądać od Kupującego wyrównania szkody przewyższającej wartość zastrzeżonej kary Umownej na zasadach przewidzianych w kodeksie cywilnym.

XII. SIŁA WYŻSZA

  1. Sprzedający zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w zakresie realizacji Umowy sprzedaży, w przypadku zaistnienia „siły wyższej”. Przez „siłę wyższą” rozumie się w szczególności zdarzenia mające wpływ na produkcję lub transport lub magazynowanie Przedmiotu Sprzedaży, zjawiska meteorologiczne (śnieg, powódź, itp.), działanie administracji państwowej, wojnę, wojnę domową, akty terroryzmu, decyzje administracyjne, lockdown-y, obostrzenia sanitarne i/lub epidemiczne, zarządzenia władzy publicznej, przerwanie łańcuchów dostaw i inne zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym. Za okoliczność siły wyższej uznawane będą również sytuacje wystąpienia takich okoliczności u dostawców Sprzedającego, jeśli pozostaje to w związku z możliwością prawidłowej realizacji zobowiązań przez Sprzedającego.

XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Kupujący nie ma prawa przenosić na osoby trzecie swoich uprawnień i obowiązków z Umowy, bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedającego pod rygorem nieważności.
  2. Po zawarciu Umowy wszelkie wcześniejsze negocjacje i korespondencja między stronami tracą ważność.
  3. W razie rozbieżności pomiędzy treścią Umowy a treścią OWS, pierwszeństwo mają postanowienia Umowy.
  4. Wszystkie załączniki do Umowy stanowią jej integralną część. W razie sprzeczności załączników i Umowy obowiązują zapisy Umowy.
  5. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają dla swej ważności formy dokumentowej w postaci dwustronnie uzgodnionego aneksu, chyba że inna forma wynika z treści Umowy lub OWS.
  6. Jeżeli któreś z postanowień Umowy byłoby nieważne ze względu na jego sprzeczność z bezwzględnie obowiązującymi przepisem ustawy i z tej przyczyny stanie się nieskuteczne lub niewykonalne, nie będzie to miało wpływu na ważność, skuteczność lub wykonalność innych postanowień umownych.
  7. Sprzedający jest uprawniony do dokonania potrąceń wzajemnych należności na podstawie jednostronnego oświadczenia woli również przed upływem terminów do zapłaty roszczeń obu stron.
  8. O ile strony w Umowie nie postanowią inaczej, Umowa sporządzona jest w języku polskim, i tylko język polski jest obowiązujący przy jej interpretacji, a egzemplarze Umowy sporządzone w języku obcym służą jedynie jako jej tłumaczenie.

© 2024 EMCOR Marcin Wyrwich

pixel